Empiriusz PP (szkoła ponadpodstawowa)
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Wirtualne Laboratorium Empiriusz to:
· Mobilne, samodzielne urządzenie z wbudowanym komputerem
· Profesjonalne gogle VR
· Kontrolery pozwalające odzwierciedlić w świecie VR ruchy rąk
· Aplikacja VR z doświadczeniami w technologii VR
· Ekran dotykowy do obsługi urządzenia
· Karty laboratoryjne do każdego doświadczenia i karty pracy na zajęcia z matematyki
· Scenariusze z pomysłami na niezapomniane lekcje z użyciem VR
Uczeń, korzystając z gogli oraz kontrolerów przeprowadza zgodnie z instrukcją wybrane doświadczenie chemiczne: porusza się po realistycznie wyglądającej pracowni, sięga po probówki i odczynniki, obserwuje reakcje, wyciąga z nich wnioski i efektywnie uczy się poprzez wirtualne doświadczenie. Pozostali uczniowie obserwują jego przebieg na ekranie lub tablicy interaktywnej.
Urządzenie jest intuicyjne i łatwe w obsłudze, a wysoka jakość grafiki pozwala poczuć się jak w prawdziwym laboratorium.
ZAKRES TEMATYCZNY
56 doświadczeń z zakresu szkoły ponadpodstawowej
Chemia ogólna i nieorganiczna
Systematyka związków nieorganicznych
- Potwierdzenie prawa zachowania masy
- Badanie charakteru chemicznego wybranych wodorków ZR
- Otrzymywanie wodorotlenku sodu w reakcji sodu z wodą
- Otrzymywanie wodorotlenku wapnia w reakcji tlenku wapnia z wodą
- Działanie kwasu i zasady na wodorotlenku glinu ZR
- Otrzymywanie kwasu chlorowodorowego przez rozpuszczenie chlorowodoru w wodzie
- Otrzymywanie kwasu siarkowodorowego przez rozpuszczenie siarkowodoru w wodzie
- Otrzymywanie kwasu siarkowego(IV)
- Otrzymywanie kwasu fosforowego(V)
Elektrochemia. Roztwory. Reakcje w roztworach wodnych
- Reakcja miedzi z azotanem(V) srebra(I) ZR
- Porównanie aktywności chemicznej metali
- Badanie działania ogniwa Daniella
- Elektroliza kwasu chlorowodorowego ZR
- Elektroliza wodnego roztworu chlorku sodu ZR
- Elektroliza wodnego roztworu siarczanu(VI) miedzi(III) ZR
- Sporządzanie ciekłej mieszaniny jednorodnej oraz rozdzielanie jej na składniki
- Ekstrakcja jodu z wodnego roztworu jodu w jodku potasu
- Reakcja cynku z kwasem siarkowym(VI)
- Badanie zjawiska przewodzenia prądu elektrycznego przez roztwory wodne substancji
- Otrzymywanie wodorotlenku miedzi(II) i wodorotlenku glinu z odpowiednich chlorków i wodorotlenku sodu ZR
Charakterystyka pierwiastków i związków chemicznych
- Badanie właściwości amoniaku
- Badanie właściwości kwasu azotowego(V)
- Otrzymywanie tlenu z manganianu(VII) potasu
- Spalanie węgla, siarki i magnezu w tlenie.
- Porównanie aktywności chemicznej fluorowców
- Reakcja chloru z sodem
- Otrzymywanie wodorotlenku chromu(III) ZR
- Reakcja wodorotlenku chromu(III) z kwasem i zasadą ZR
- Reakcja dichromianu(VI) potasu z azotanem(III) potasu w środowisku kwasu siatkowego(VI) ZR
- Utlenianie jonów chromu(III) nadtlenkiem wodoru w środowisku wodorotlenku sodu ZR
- Reakcja manganianu(VII) potasu z siarczanem(IV) sodu w środowisku kwasowym, obojętnym i zasadowym ZR
Chemia organiczna
Węglowodory. Alkohole. Fenole. Aldehydy i ketony
- Badanie właściwości etynu
- Badanie właściwości benzenu
- Badanie właściwości naftalenu ZR
- Badanie zachowania się alkoholi pierwszo-, drugo-, trzeciorzędowych wobec utleniaczy
- Badanie zachowania się alkoholi wobec wodorotlenku miedzi(II)
- Reakcja fenolu z wodorotlenkiem sodu
- Reakcja fenolu z chlorkiem żelaza(III) ZR
- Otrzymywanie acetaldehydu (etanalu)
- Reakcja formaldehydu (metanalu) z amoniakalnym roztworem tlenku srebra(I)
- Reakcja formaldehydu (metanalu) z wodorotlenkiem miedzi(II)
- Porównanie właściwości redukujących propan-2-onu i propanalu
Kwasy karboksylowe. Estry. Aminy i amidy
- Reakcja kwasu octowego z magnezem
- Reakcja kwasu octowego z tlenkiem miedzi(II)
- Reakcja kwasu mrówkowego z wodnym roztworem manganianu(VII) potasu i kwasem siarkowym(VI) ZR
- Badanie właściwości wyższych kwasów karboksylowych
- Reakcja analiny z wodą bromową ZR
- Reakcja mocznika z wodą w środowisku kwasu siarkowego(VI) ZR
Aminokwasy. Białka. Sacharydy
- Badanie właściwości glicyny
- Reakcja ksantoproteinowa
- Badanie właściwości białek
- Reakcja biuretowa
- Porównanie właściwości glukozy i fruktozy
- Działanie wody bromowej w obecności wodorowęglanu sodu na glukozę i fruktozę
- Badanie właściwości skrobi
- Hydroliza kwasowa skrobi
*ZR – zakres rozszerzony
Zalety |
· Skuteczność nauczania – uczniowie uczą się najlepiej poprzez doświadczenie, a nie przy wykorzystaniu tradycyjnych metod podawczych. · Zwiększone zaangażowanie uczniów – uczniowie, którzy są bardziej zaangażowani w proces dydaktyczny, osiągają lepsze wyniki nauczania. · Bezpieczeństwo – wirtualna rzeczywistość w edukacji jest w pełni monitorowana przez nauczyciela. · Wyjątkowe, angażujące lekcje – uczniowie sami wykonują doświadczenia, rozkładają na siatki modele brył i obserwują rezultaty swoich działań. · Wygoda – wirtualne laboratorium jest zawsze w pełni wyposażone – nie trzeba kupować sprzętu i odczynników; nie ma problemu utylizacji materiałów chemicznych. · Łatwość w obsłudze – urządzenie jest intuicyjne i łatwe w obsłudze.
|
Warunki korzystania |
· Gwarancja 12 miesięcy · Polski serwis oraz wsparcie techniczne przez telefon. · Instrukcja obsługi w języku polskim · Szkolenia online · SLA 3 tygodnie |
Parametry techniczne |
1. Gogle VR najwyższej klasy firmy HTC- model Vive Cosmos - 2880 x 1770 pikseli -rozdzielczość gogli HTC VIVE Cosmos co daje 1440 x 1700 pikseli na jedno oko - Przekątna ekranu - 2 x 3,4" - Częstotliwość odświeżania - 90 Hz - Pole widzenia - 110º - Możliwość używania okularów korekcyjnych - Wbudowane słuchawki - Czujniki: Akcelerometr, Żyroskop, Śledzenie laserowe - Dwa bezprzewodowe kontrolery z dużą precyzją śledzenia ruchu. 2. Wysokiej klasy jednostka sterująca z oprogramowaniem niezbędnym do działania gogli VR o parametrach nie niższych niż: RYZEN 5 2600, Karta graficzna: GeForce RTX 2060, Pamięć RAM: 8GB |
Możliwości finansowania |
Produkt spełnia wymagania rządowego programu Laboratoria Przyszłości oraz Aktywna Tablica dla szkół ponadpodstawowych. |