Logopedia PRO. LOGO-GRY - Pakiet logopedycznych programów komputerowych + mikrofon

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 5 dni
Cena: 1 440,00 zł 1440.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Nowa Era
Kod produktu: 9F77-5951F

Opis

LOGO-GRY to zestaw 26 gier sterowanych głosem, do wykorzystania na zajęciach z dziećmi z zaburzeniami słuchu i zaburzeniami poznawczymi.

Zastosowanie: profilaktyka i terapia logopedyczna, nauka języka, zajęcia z dziećmi z zaburzeniami słuchu i zaburzeniami poznawczymi.
Odbiorcy: logopedzi, nauczyciele przedszkola, pedagodzy specjalni, rodzice.
Beneficjenci: dzieci uczące się mówić, dzieci z wadami wymowy i/lub zaburzeniami słuchu i komunikacji.

Gry są atrakcyjnym elementem wspomagającym terapię logopedyczną dzieci z zaburzeniami słuchu, mowy, komunikacji, ale również dzieci z autyzmem, mutyzmem i opóźnionym rozwojem umysłowym.

 

 

W zestawie LOGO-GRY znajdują się:

  • program multimedialny na pendrive,
  • profesjonalny mikrofon,
  • przewodnik metodyczny zawierający propozycje scenariuszy zajęć oraz zestawy tekstów terapeutycznych.

UWAGA! Programy multimedialne z serii LOGOPEDIA PRO stanowią doskonałe uzupełnienie projektu rządowego „Aktywna tablica”

Główne obszary wykorzystania programu LOGO-GRY:

  • profilaktyka zaburzeń mowy i języka,
  • wspieranie rozwoju prawidłowej artykulacji,
  • kształcenie prawidłowej fazy wydechowej,
  • ćwiczenia natężenia głosu,
  • ćwiczenia rytmiki mowy,
  • trening modulacji i intonacji głosu,
  • ćwiczenia dźwięczności (głoski dźwięczne i bezdźwięczne),
  • wspomaganie, urozmaicanie wychowania słuchowego,
  • wsparcie w terapii opóźnionego rozwoju mowy,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • kształcenie poczucia sprawstwa,
  • praktyczne zastosowanie w surdopedagogice i surdologopedii.

 

 

 

Na program składa się 26 gier wspomagających nabywanie umiejętności operowania cechami dźwięku, takimi jak:

  • wysokość,
  • głośność (natężenie),
  • dźwięczność,
  • czas trwania.

Program szczególnie pomocny jest w terapii dzieci z:

  • zaburzeniami rozwoju języka i słuchu,
  • opóźnionym rozwojem mowy,
  • zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
  • niepełnosprawnością umysłową lub innymi zaburzeniami,
  • opóźnionym rozwojem funkcji poznawczych.

 

 

Program współpracuje również z:

  • tablicą interaktywną,
  • komputerem z panelem dotykowym

 

 

 

Spośród elementów zestawu na szczególne wyróżnienie zasługują gry:

  • LOGO - Malarz 
  • LOGO – Kręcik
  • LOGO – Poziom
  • LOGO – Papuga
  • LOGO – Locik
  • LOGO – Cel
  • LOGO – Szum
  • LOGO – Łapka
  • LOGO – Tenis
  • LOGO – Muzyk

 

Logo-Malarz 

Gra, która ma zachęcać dziecko do wydawania dźwięków i pobudzać je do mówienia. Jeżeli do mikrofonu zostanie podany sygnał (w tym wypadku głos dziecka) o określonym poziomie, na ekranie monitora pojawią się ilustracje. Długość trwania obrazu oraz jego kolor zależą od poziomu dźwięku podawanego na mikrofon. Zainteresowanie nowymi obrazami pojawiającymi się na ekranie powoduje, że dziecko stara się wydawać dźwięki o wystarczająco wysokim poziomie, wywołującym reakcję na monitorze. Program realizuje więc akustyczno-optyczne sprzężenie zwrotne pobudzające dziecko do wydawania różnego rodzaju dźwięków. 
Wariant 1 - rysowanie kotka.
Wariant 2 - pędzel i sztaluga.
Wariant 3 - ukwiecanie łąki.

 

Logo-Kręcik 

Gra ćwicząca wydłużanie fazy wydechowej, która podobnie jak Logo-Malarz, ma zachęcać dziecko do wydawania dźwięków i pobudzać je do mówienia. Element: piłka, wiatrak lub bączek wprawiany jest w ruch za pomocą głosu. Prędkość ruchu elementu jest proporcjonalna do poziomu dźwięku podawanego do mikrofonu oraz długości jego trwania. 
Wariant 1 - piłka.
Wariant 2 - wiatrak.
Wariant 3 - bączek.

 

LOGO-Poziom 

Gra bezpośrednio realizująca tzw. lusterko mowy. W trakcie mówienia do mikrofonu możliwe jest kontrolowanie na ekranie monitora kształtu fali dźwiękowej.

 

LOGO-Papuga 

Gra ta, to komputerowy magnetofon. Polega ona na tym, że papuga powtarza z pewnym opóźnieniem słowa i zwroty wypowiadane przez dziecko do mikrofonu. Gra ma zachęcać małego pacjenta do mówienia na zasadzie prostej zabawy w echo. W przypadku dzieci w ogóle niesłyszących głośnik zestawu może zostać wykorzystany jako element drgający, przetwarzający falę akustyczną na drgania materiałowe. Dziecko, przykładając dłoń do siatki głośnika, będzie mogło odbierać drgania wywoływane wydawanymi przez siebie dźwiękami. 
Wariant 1 - papuga buja się na trampolinie.
Wariant 2 - papuga siedzi przy adapterze.
Wariant 3 - papuga siedzi na ramieniu pirata.

 

Logo-Locik 

Gra ćwicząca głośność mowy. Polega ona na sterowaniu lotem samolotu, pelikana lub pszczółki za pomocą głosu tak, aby omijać pojawiające się na drodze przeszkody oraz na zbieraniu napotkanych po drodze elementów. Im głośniej gracz będzie mówił, tym wyżej pelikan pszczoła lub samolot będą się wznosić. Gra może być sterowana poziomem mowy dźwięcznej i bezdźwięcznej. Gra Logo-Locik jest grą zliczaną. 
Wariant 1 - samolot.
Wariant 2 - pelikan.
Wariant 3 - pszczółka.

 

Logo-Cel 

Gra, która ma służyć ćwiczeniom rytmiki mowy. Gra polega na oddawaniu strzałów do elementów przesuwających się na ekranie. Strzał generowany jest wówczas, gdy poziom dźwięku podanego na mikrofon przekroczy odpowiedni próg. Gra Logo-Cel jest grą zliczaną. 
Wariant 1 - armata.
Wariant 2 - łuk.
Wariant 3 - dubeltówka.

 

Logo-Szum 

Gra szczególnie przydatna w terapii sygmatyzmów, służy bowiem ćwiczeniom utrwalającym różnicowanie artykulacji głosek sz i s. Gra polega na sterowaniu przesuwającym się na ekranie elementem ruchomym (koszem lub garnkiem), do którego należy łapać spadające z góry elementy (jabłka, kasztany lub warzywa). Program rozpoznaje, jaka głoska została wypowiedziana, by następnie przesunąć element ruchomy w kierunku związanym z daną głoską. Ruch może być sterowany nie tylko izolowanymi głoskami, ale również całymi wyrazami zawierającymi te głoski. Gra Logo-Szum jest grą zliczaną. 
Wariant 1 - jabłka.
Wariant 2 - kasztany.
Wariant 3 - zupka.

 

Logo-Łapka 

Gra wspomagająca trening modulacji wysokości głosu i intonacji mowy. Wysokość głosu podawanego do mikrofonu steruje poruszającym się na ekranie elementem: rybką, dzięciołem lub kotkiem. Wysoki głos przesuwa element w górę, odpowiednio niski - w dół. Ruch elementu może być sterowany nie tylko za pomocą izolowanych głosek, ale również całych wyrazów wypowiadanych na odpowiedniej wysokości. 
Wariant 1 - rybka.
Wariant 2 - dzięcioł.
Wariant 3 - kotek.

 

Logo-Tenis 

Gra służy ćwiczeniom modulacji wysokości głosu oraz intonacji wypowiedzi. Polega na odbijaniu elementu, którego położenie regulowane jest wysokością wypowiadanego do mikrofonu głosu. 
Wariant 1 - tenis.
Wariant 2 - hokej.
Wariant 3 - ping-pong.

 

Logo-Muzyk 

Gra pomaga w treningu modulacji wysokości głosu i intonacji mowy. Wysokość głosu podawanego do mikrofonu powoduje reakcję określonej piszczałki organów. Wysoki głos powoduję reakcję najdłuższej piszczałki, niski - najkrótszej.

 

WYMAGANIA TECHNICZNE

  • Windows 7/8/10 - wersje 32- i 64-bit
  • Procesor 2,4 GHz
  • 2 GB pamięci RAM (dla systemu 32-bit) lub 4 GB (dla systemu 64-bit)
  • Karta graficzna pracująca z rozdzielczością 1024x768
  • Karta dźwiękowa, głośniki lub słuchawki, mikrofon zewnętrzny (zalecany)
  • Mysz lub inne urządzenie wskazujące
  • Port USB 2.0/3.0
  • 300 MB miejsca na dysku twardym
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl